Complexe zorg in netwerkverband

Het BovenIJ ziekenhuis werkt op het gebied van borstkankerzorg nauw samen met het OLVG binnen het oncologisch samenwerkingsverband Oncologisch Centrum Amsterdam. Zo bespreken artsen uit beide ziekenhuizen gezamenlijk de diagnose en het behandelplan van elke patiënt in een multidisciplinair overleg. Door deze intensieve samenwerking kunnen patiënten voor behandeling altijd terecht bij een ziekenhuis bij hen in de buurt.

Vast aanspreekpunt

Als één van de casemanagers borstkanker is Femke van de Kamp (midden op de foto) aanwezig bij het allereerste gesprek met de arts: 'Eigenlijk ben ik een extra schouder om op te leunen, letterlijk en figuurlijk.'

Samen voor goede zorg in Noord

• Voor onze goede patiëntgerichte borstkankerzorg hebben we het roze lintje van Borstkankervereniging Nederland gekregen. Door de intensieve samenwerking met het OLVG in het Oncologisch Centrum Amsterdam kunnen patiënten voor hun behandeling terecht bij een ziekenhuis bij hen in de buurt.