Edwin van der Meer
Voorzitter Raad van Bestuur

“Ook de komende jaren kunt u bij ons terecht voor goede zorg.”

Samen Beter

De ontwikkelingen in de gezondheidszorg gaan snel: steeds meer e-health toepassingen, verschuiving van zorg in het ziekenhuis naar zorg in de thuissituatie, schaarste op de arbeidsmarkt en meer en meer een beweging naar samenwerken in netwerken van zorg en welzijn. Dat vergt anders, vernieuwend organiseren. Dat vergt de kracht van gezond verstand en van het nemen van verantwoordelijkheid op alle niveaus in onze organisatie en daarbuiten.

Integrale zorg

In 2018 hebben we de eerste stappen gezet om ook buiten de muren van de spreekkamer de zorg te organiseren rondom de patiënt. Door niet meer te denken vanuit vakgroepen, afdelingen of onszelf. Maar door anders te kijken, anders te denken en dus ook anders te doen, met als uitgangspunt patiënten(ervaringen). We leggen de focus op vijf pijlers van integrale zorg: integrale acute zorg, integrale chronische zorg, integrale vrouw-kind zorg, integrale electieve zorg en complexe zorg in netwerkverband. In 2019 passen we integrale diagnostische zorg daarbij in.

Dynamische podia

In dit jaarbeeld ziet u deze pijlers terug zoals ze zich in de dagelijkse praktijk aandienen: als een dynamisch podium waarop onze professionals vanuit verschillende disciplines de beste zorg willen bieden rondom hun patiënt. U ziet de praktijk, zowel door de ogen van onze trotse, bevlogen medewerkers, als door de ogen van onze patiënten die vertellen over hun ervaringen in ons ziekenhuis.

Verbinding

Als persoonlijk, verbindend en ondernemend ziekenhuis in groot Amsterdam hebben we een duidelijke positie ingenomen in het zorg- en welzijnslandschap door goede, gerespecteerde relaties met andere zorgprofessionals en de omliggende ziekenhuizen, in het bijzonder het OLVG. We hebben tevens een solide, financiële basis.

We zetten ons niet alleen in voor de gezondheid van de bewoners, we dragen ook bij aan hun sociaal en maatschappelijk welzijn.

We zien de toekomst op weg naar een gezondheidsorganisatie dan ook met vertrouwen tegemoet. Samen maken we de zorg voor u steeds beter. Laat ons vooral ook weten als u kansen ziet tot verbetering: dan geven we echt inhoud aan ‘samen beter’!