Toekomst van de zorg

Hoe ziet de zorg er in de toekomst uit? Wat verwacht u van de zorg in het BovenIJ? In 2019 nodigde het BovenIJ ziekenhuis bewoners uit de regio uit om over de toekomst van de gezondheidszorg te praten. Op deze manier wilden we wensen en verwachtingen voor de toekomst met elkaar uitwisselen.

Adviezen die patiënten ons gaven:

‘Kunnen rolstoelgebruikers de aanmeldzuil ook goed bedienen?’ ‘Persoonlijk contact is waardevol in een ziekenhuis: houd het klein en warm.’

'Via BeterDichtbij app kan ik snel en gemakkelijk wat navragen bij mijn arts.' ‘Handig hoor. Ik krijg 48 uur van tevoren een sms-bericht op mijn telefoon als reminder voor een afspraak in het BovenIJ.' ‘Alle ouderen zouden een verplichte cursus internet moeten volgen.’ ‘Doordat ik nu inzicht heb in mijn patiëntenportaal kan ik mij ook beter voorbereiden op een gesprek met mijn arts.'

Gebruik van BeterDichtbij

Steeds meer artsen, polikliniek medewerkers, verpleegkundigen en patiënten van het BovenIJ ziekenhuis gebruiken de BeterDichtbij app. Een laagdrempelige manier van contact tussen onze zorgprofessionals en patiënten. Ook kunnen patiënten tijdens een behandeling of in het natraject vragen aan het BovenIJ stellen via de BeterDichtbij app. Binnen maximaal 48 uur krijgt de patiënt antwoord. Zo kunnen patiënten via de app ook met onze zorgprofessonals beeldbellen. In 2019 zijn er 4.565 berichten uitgewisseld tussen patiënten en zorgprofessionals van het BovenIJ ziekenhuis.